KLASY WYMAGAJĄCE PRZECIĘTNEJ HISTORII Czyli w zasadzie każdy może wziąć je bez szczególnych kombinacji...
Oficjalne: Factotum - Totumfacki. Niewyobrażalnie wszechstronny i elastyczny poszukiwacz przygód, zdolny odnaleźć się w kazdej - nawet najtrudniejszej, sytuacji. Artificer- Artefakciarz. Postać skupiona na tworzeniu i zaklinaniu przedmiotów. Barbarian - Barbarzyńca. Postać skupiona na napierdalaniu w starym stylu. Nonlinear Fighter - Wojownik. Całkowicie zastępuje zwykłego wojownika. Posiada umiejętność zmiany atutów zależnie od potrzeb. Traci tę umiejętność zyskując więcej niż jeden poziom w klasie innej niż Nonlinear Fighter. Ranger - Łowca/Tropiciel. Świetna baza pod łucznika lub dual-wield'era. Wizard - Mag/Czarodziej. Standardowy czarodziej z opasłą księgą pełną dziwnych zapisków. Sorcerer - Czarownik/Zaklinacz. Po co komu księga, skoro można wyklepać parę czarów na pamięć i ciskać gdzie popadnie. Warlock - Czarnoksiężnik. Po co się uczyć czarów na pamięć, skoro można po prostu napierdalać czystą mocą. Hexblade - Charakternik. Złośliwy wojownik, wykorzystujący magię by osłabić przeciwników i zgnieść ich w walce bezpośredniej. Warmage - Mag Bojowy/Mag Bitewny. Nietypowy mag, wyszkolony w posługiwaniu się pancerzami bez szkody dla rzucanych czarów. Beguiler - Zwodnik. Ciekawy wariant maga bojowego, skupiony na mamieniu przeciwnika i wykorzystywaniu korzyści z wprowadzenia go w błąd. Duskblade - Zmierzchoń. Kolejny wariant bitewnego czarodzieja, dość skutecznie popierający moce magiczne atutami bojowymi. Spellthief - Złodziej Zaklęć. Wyjątkowo złośliwy łotrzyk, wykradający czary innych i obracający je przeciw nim. Rogue - Łotrzyk/Złodziej. Bo nic tak dobrze nie robi wrogom, jak nóż w plecach. Scout - Skaut/Zwiadowca. Zwinny, ruchliwy zwiadowca, zadający większe obrażenia, gdy nabierze rozpędu. Marshal - Szeryf/Chorąży/Dobosz/Prowodyr. Bo żeby było zajebiście, czasem wystarczy po prostu... być. Swashbuckler - Awanturnik. Szarmancki awanturnik, przedkładający spryt i pomysłowość nad brutalną rąbankę. Archivist - Archiwista/Bibliotekarz. Badacz i kolekcjoner zaklęć powszechnie uważanych za "boskie". Healer - Uzdrowiciel/Medyk. Niezbędny na każdym polu bitwy medyk polowy, zdolny w mig postawić na nogi nawet najciężej rannych.
Autorskie Mortician - Patolog. Reprezentant ciemnej strony medycyny, od bolesnych operacji po potwora Frankensteina. Hooker - Prostytutka. Niby zwykła dama lekkich obyczajów, ale zarabia po królewsku, a i oczy wydrapie... w mgnieniu oka. Hobo - Żulik. Śmierdzący, namolny, wszystkożerny żulik kręcący się to tu, to tam. Threat - Zabijaka/Siepacz/Rębacz. Kawał skurwiela, jak raz ruszy w jednym kierunku, to raczej nie da się go zatrzymać. Economist - Ekonomista. Niezwykły specjalista od zasobów ludzkich, zdolny osiągnąć mistrzostwo w niemal dowolnej dziedzinie - od walki na topory, po handel rzepą. Mag Nadprzewodzeń - Młody, szalony czarodziej, próbujący opanować przerastającą go moc. Rzemieślnik - Typowy rzemieślnik zajmuje się wytwarzaniem wszelkiego rodzaju dóbr materialnych, od wytrychów po wozy, oraz ich transportowaniem i konserwacją. Wersja wariantowa pozwala nasycać wytworzone produkty potężną magiczną mocą. Farmer - Farmer/Rolnik. Najprawdziwszy, ścigany przez obcych rednex z widłami, broniący swojej córki i ziemi... I ten jego wierny... krowa;]
|
KLASY WYMAGAJĄCE DOBREJ HISTORII Czyli trzeba wymyślić jakąś sensowną wymówkę, skąd się takie "cuś" w Eberrońskim światku ulągło i jak się jego losy w świecie toczyły...
Oficjalne: Bard - Bard/Minstrel/Skald/Trubadur. Urokliwy artysta i sztukmistrz, pieśnią inspirujący towarzyszy do działania. Cleric - Kapłan/Kleryk. Potęga wiary gromiący nieumarłych i błogosławiący sojuszników. Druid - Druid. Mądry opiekun naturalnej równowagi świata, głęboko związany z mocami natury. Monk - Mnich. Walczący mnich wyszkolony przez mistrzów w pradawnych sztukach walki. Paladin - Paladyn. Święty wojownik za wielką sprawę, przemierza świat oddany boskiej sprawie. Knight - Rycerz. Nieco staromodny, wyznający złożony kodeks postępowania rycerz, oddany królowi, ojczyźnie i sercu wybranki. Spirit Shaman - Szaman/Szaman Dusz. Wędrowiec po świecie duchów, przypomina nieco druida, choć jest związany z bardziej duchowymi aspektami świata. Ardent - Gorliwiec.Nieco filozoficznie nastawiony do świata myśliciel, władający mocą umysłu. Divine Mind - Boski Umysł. Psioniczny wojownik, przekonany o swym szczególnym posłannictwie, objawiającym się pod postacią boskiego daru kształtowania rzeczywistości siłą umysłu. Dread Necromancer - Koszmarny Nekromanta. Wyjątkowo plugawy nekromanta, oddany tworzeniu nieumarłych sług i zadawaniu cierpienia pod każda postacią. Lurk - Tajniak. Zwinny skrytobójca, wykorzystujący psioniczne zdolności do likwidowania swych ofiar. Psion - Psionik. Badacz sekretów psioniki, oraz myśli i umysłów innych istot. Psychic Warrior - Psychowoj/Psychowojownik.Wojownik wspomagający się w walce zdolnościami psionicznymi. Soulknife - Brzytwa Umysłu. Wojownik posługujący się w walce ostrzem swojego umysłu. Wilder - Dziki Psionik. Szalony, niekontrolowany psionik, intuicyjnie (nie)panujący nad nadnaturalną siłą swego umysłu. Crusader - Krzyżowiec. Niemal fanatycznie oddany świętej misji wojownik, który przeszedł mordercze szkolenie bojowe, pozwalające mu osiągać w walce wyniki niewyobrażalne dla zwykłych rębajłów. Swordsage - Zaklinacz Ostrzy. Niemalże czarownik miecza, walczący z pasją tak wielką, że jego ataki balansują na granicy prawdziwej magii. Warblade - Fechmistrz. Najdoskonalej z możliwych wykształcony w boju wojownik, dzięki zaawansowanym technikom bojowym i dyscyplinie, zdolny dorównać w walce niemal każdemu przeciwnikowi.
Autorskie: Bishop - Biskup. Kapłan w bardziej eberrońskim wydaniu - oddany nie tyle bogu, co idei. Inventor - Wynalazca. Zajmuje się głównie... wynajdywaniem. Ogromne możliwości tworzenia różnych nowych urządzeń i wynalazków. Zen Archer - Łucznik Zen. W zasadzie wariant mnicha, dostosowany do walki na dystans. Ciekawy potencjał bojowy i fabularny. Deviant - Odszczepieniec. Mędrzec wyszkolony w technikach unieszkodliwiania i wykorzystywania czarcich mocy. Wojewoda - Żywcem wyjęty ze starych bajań, mądry i charyzmatyczny wojownik wiodący swych towarzyszy do walki.
|
KLASY WYMAGAJĄCE ZNAKOMITEJ HISTORII Czyli klasy niezwykłe i/lub potężne, których zaistnienie w świecie trzeba bardzo dobrze uzasadnić i udokumentować.
Oficjalne: Dragon Shaman - Szaman Smoka/Smoczy Szaman. Szaman związany mistyczną więzią ze smoczym rodzajem i czerpiący potężną moc z wybranego koloru smoka. Favoured Soul - Wybraniec Bogów. Obdarzony przez boga szczególnym błogosławieństwem i mocami przydatnymi w misji naprawy świata. Ninja - Ninja/Wojownik Cieni/Kunoichi. Zwinny, nieprzewidywalny wojownik, podróżujący między planami by uderzać niezauważenie. Samurai - Samuraj.Raczej słabo rozpisana profesja, macha dwoma mieczami i nieźle zastrasza wrogów na polu bitwy. Wu-Jen - Mag Wu-Jen. Potężny, egzotyczny mag, który oddając się ascetycznym praktykom uzyskuje moce niedostępne dla innych czarujących, związane z kontrolą żywiołów i metamagią. Dragonfire Adept - Akolita Smoczego Ognia. W zasadzie to jest gość, który zieje ogniem i tyle. Nic dodać, nic ująć. Shugenja - Kapłan Shugenja. Egzotyczna wersja kapłana, cechująca się bliższym powiązaniem z energią żywiołów.
Autorskie: Hybrid Elite Warrior - Superwojownik. Wojownik epickiego formatu, wyszkolony w łączeniu ogromnej siły z fantastycznymi, akrobatycznymi manewrami. Ascendant - Wstępujący. Potężny psioniczny umysł, zdolny sprowadzać swoje alter-ego z innego świata. Hexagunner - Sześciostrzelec. nieokiełznany rewolwerowiec, trafiający z biodra w monetę leżącą na dnie popielniczki w ostatnim wagonie przejeżdżającego pociągu. Jumper - Skoczek. Niewiarygodnie mobilny wojownik, posługujący się teleportacją by skracać dystans walki i przedostawać się na tyły wroga. Tenken - Tenken. Mistrz we władaniu mieczem (i właściwie niczym innym, bo nawet lekki puklerzyk mu przeszkadza) oraz specjalista od fantastycznych akrobacji i uników. Szalbierz - Lekki i finezyjny mistrz oszustwa i manipulacji, dżentelmen w każdym calu i prawdziwy arystokrata wśród przestępców. Evolutionist - Ewolucjonista. Dziwaczna istota, której organizm rozwija się i dostosowuje do zaistniałej sytuacji. Żerca - Pierwotny kapłan zapomnianych sił rządzących naturą i wszechświatem, wyzwalający niszczycielską moc przy użyciu krwawych ofiar.
|